МЕДИЧНА КЛІНІКА "ЗДОРОВ'Я".
-
Zapisy na wizytę lekarską odbywają się w godzinach pracy rejestracji.
-
Świadczenia udzielane są w jak najkrótszym terminie.
-
Zapisy mogą być dokonane osobiście, telefonicznie, elektronicznie przez aplikację VisiMed, lub przez osoby trzecie, zgodnie z kolejnością zgłoszeń.
-
Przy zapisie wymagane jest podanie następujących danych:
-
Nazwa poradni specjalistycznej
-
Imię i nazwisko pacjenta, PESEL, adres zamieszkania.
-
-
Pacjent otrzyma informację o dacie, godzinie wizyty oraz nazwisku lekarza przyjmującego.
-
W dniu wizyty pacjent proszony jest o osobiste zgłoszenie się do rejestracji w celu potwierdzenia obecności, danych osobowych oraz posiadania wymaganych skierowań.
-
Przy rejestracji (w dniu wizyty) należy okazać:
-
Dowód tożsamości, w przypadku dzieci – PESEL dziecka lub, jeśli go nie ma, PESEL rodzica/opiekuna.
-
Skierowanie (jeśli jest wymagane).
-
SKIEROWANIE NIE JEST WYMAGANE do świadczeń:
-
Ginekologicznych,
-
Wenerologicznych,
-
Psychiatrycznych,
-
Dla osób chorych na gruźlicę,
-
Dla osób zakażonych wirusem HIV,
-
Dla inwalidów wojennych i osób represjonowanych,
-
Dla osób uzależnionych od alkoholu, środków odurzających i substancji psychotropowych (w zakresie leczenia odwykowego).
ZGŁOSZENIA WIZYTY DOMOWEJ
-
Zgłoszenia wizyt domowych dotyczą wizyt lekarskich, pielęgniarskich oraz położniczych.
-
Warunkiem realizacji wizyty domowej przez lekarza POZ jest złożenie przez pacjenta deklaracji wyboru lekarza w NZOZ „Zdrowie”.
-
NZOZ „Zdrowie” zastrzega sobie prawo odmowy przyjęcia deklaracji od osób, którym ze względu na miejsce zamieszkania nie może świadczyć wizyt domowych.
-
Pacjentom przysługuje prawo do wizyty domowej w ramach NFZ w przypadku nagłego zachorowania lub pogorszenia stanu zdrowia.
-
Wizyty domowe realizowane są w godzinach pracy przychodni.
-
W dni ustawowo wolne i poza godzinami pracy, w przypadku nagłego zachorowania lub pogorszenia stanu zdrowia, wizyty mogą odbywać się w ramach nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej.
-
Szczegóły nocnej i świątecznej opieki można uzyskać w placówkach NZOZ „Zdrowie” oraz na stronie internetowej www.zdrowiegarwolin.pl.
-
6.W sytuacjach zagrażających życiu (np. omdlenie, wypadki, bóle w klatce piersiowej) wizyta domowa nie jest możliwa. W takich przypadkach pacjent musi wezwać pogotowie ratunkowe (112 lub 999).
-
7.Zgłoszenia na wizytę domową przyjmowane są do godziny 10:00 w dniu zgłoszenia.
-
8.Wizytę domową można zgłosić osobiście, telefonicznie lub przez osoby trzecie, jak w przypadku zwykłej wizyty lekarskiej.
-
Decyzję o realizacji wizyty domowej podejmuje lekarz POZ po ocenie stanu zdrowia pacjenta:
-
W sytuacji pilnej wizyta odbywa się tego samego dnia.
-
W przypadku przewlekłych chorób, termin wizyty ustala lekarz w porozumieniu z pacjentem.
-
W razie potrzeby pielęgniarka środowiskowa może przeprowadzić wizytę domową, jeśli lekarz uzna to za wystarczające. 9.Lekarz przekaże informacje o dacie i przybliżonej godzinie wizyty domowej osobie zgłaszającej.
-
-
PRAWO DO KORZYSTANIA ZE ŚWIADCZEŃ POZA KOLEJNOŚCIĄ
Zgodnie z art. 43 oraz art. 47 c ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, prawo do korzystania ze świadczeń poza kolejnością mają m.in.:
-
Zasłużeni Honorowi Dawcy Krwi,
-
Zasłużeni Dawcy Przeszczepu,
-
Inwalidzi wojenni i wojskowi,
-
Kombatanci i niektóre osoby represjonowane,
-
Działacze opozycji antykomunistycznej,
-
Kobiety w ciąży, dzieci i osoby z ciężkimi niepełnosprawnościami,
-
Osoby posiadające orzeczenie o niepełnosprawności,
-
Dawcy krwi, którzy oddali co najmniej 3 donacje.
ZAPISY NA LISTĘ OCZEKUJĄCYCH
-
Lista oczekujących to lista osób, które zgłosiły się do przychodni z określonym problemem zdrowotnym, a świadczenie nie zostało im udzielone tego samego dnia.
-
Pacjenci są przyjmowani zgodnie z kolejnością zapisów na liście, a przyspieszenie terminu możliwe jest tylko w przypadkach medycznych.
-
Wpis na listę oczekujących odbywa się w dniu zgłoszenia w godzinach pracy przychodni.
-
Pacjentów dzielimy na dwie kategorie:
-
Przypadek pilny: wymagający pilnej interwencji medycznej.
-
Przypadek stabilny: pacjent, którego stan zdrowia nie wymaga natychmiastowej interwencji.
-
-
Pacjent może zapisać się na tylko jedną listę oczekujących u jednego świadczeniodawcy na podstawie jednego skierowania.
-
Pacjent ma obowiązek niezwłocznie powiadomić przychodnię o niemożności stawienia się w wyznaczonym terminie.
TELEFONY KONTAKTOWE – ZAPISY NA WIZYTY
-
NZOZ „Zdrowie”
ul. Nadwodna 15, 08-400 Garwolin
Tel. (25) 682-03-69 -
NZOZ „Zdrowie”
ul. Kościuszki 49 J, 08-400 Garwolin
Tel. (25) 682-46-59 -
NZOZ „Zdrowie”
ul. Asnyka 6, 08-400 Garwolin
Tel. (25) 683-04-59